Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
353

Over mijn reis

Tijdens mijn rondje om de wereld in 2012/2013 ben ik al in Zuid Amerika geweest, zo ook in Chili, Bolivia en Peru. Dit keer zal in vier maanden mijn focus liggen op deze landen.
Waarom ga ik weer terug? Ten eerste omdat ik de vorige keer in deze landen alleen de grote highlights heb mee gepakt en te weinig tijd heb gehad om in alle rust de lieve kleine schattige lokale dorpjes te bezoeken. Ten tweede omdat de lokale bevolking er zo verschrikkelijk aardig en fantastisch gekleed is. Maar natuurlijk ook omdat er nog zoveel te zien is!!!
Tijdens deze reis ga ik van de gletsjers en de ijsschotsen in het zuidelijkste puntje van Chili, onder andere per vrachtschip(!!) via een wijnvalei nabij Santiago, en een oudjaarsavond in de Unesco stad Valparaiso, stapje voor stapje door naar een van de droogste plekken op aarde; de Atacama woestijn in noord Chili.
Wellicht pak ik in Bolivia de grootste zoutvlakte ter wereld, Salar de Uyuni, ook nog eens mee, maar dit keer voor een overnachting op de vlakte, onder de grootste en mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb. Ook heb ik mijn zinnen gezet op een paard rij avontuur in het wilden westen van Bolivia, een bezoek aan een zilvermijn in Potosi, en dan spreek ik nog niet eens over al die fantastische lokale markten. Zo kom ik vervolgens beetje bij beetje dichterbij de Amazone in Bolivia. Alle hoop heb ik gevestigd op het feit dat het klimaat het toelaat om in het regenseizoen per propellervliegtuigje het Amazone gebied te bereiken.
De grens naar Peru steek ik over via het Titikakameer, wat zo'n 4000m boven zeespiegel ligt. In Peru kijk ik uit naar een meerdaagse wandeltocht door de prachtige bergachtige omgeving van Arequipa, de felroze flamingo's en de paradijselijke stranden aan de grens van Equador.
Al met al zal ik zo'n 6000km afleggen vanaf het zuidelijkste puntje van Chili tot het noordelijkste punt in Peru. Dit alles zal ik voornamelijk met de bus gaan afleggen en slechts met een paar enkele vluchtjes! Verklaar mij voor gek, ik kan niet wachten!!!

Bezochte landen

Ik heb 25 landen (10%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Bolivia, Chili, Costa Rica, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Kenia, Laos, Maleisië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Peru, Spanje, Thailand, Tunesië, Turkije, Vietnam, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zwitserland.